Khamis, Februari 12, 2009

UMNO ? Masih relevankah ia?

Agak lama saya tidak menulis di ruangan blog ini. Asyik mengambil artikel dari orang lain sahaja. Maaf kiranya ada pembaca atau pemerhati setia blog ini yang disajikan dengan artikel daripada Malaysia kini, Harakah dan Mmutarligat. Sedang mereka mahukan tulisan saya sendiri.
Situasi Politik di Negeri kelahiran saya ini, memotivasikan untuk saya menulis dan meluahkan rasa ketidakpuasan hati yang sedang meluap-luap ini. Jika dilambatkan isunya sudah tidak panas. Maklumlah Melayu, yang mudah sejuk.
Mari kita renung sejenak dan lihat kembali kepada kepala tajk di atas ini, bila terkenangkan peristiwa 8 Mac 2008, Tsunami Politik tanah air juga berlaku di negeri kelahiran saya ini. Dengan tumbangnya kerajaan korupsi UMNO+BN disini menunjukkan rakyat mahukan perubahan di dalam pentadbiran kerajaan negeri. Satu persatu YB-YB UMNO + BN rebah di tangan rakyat yang mereka enjak-enjakkan selama ini. Ini menandakan rakyat sudah muak dengan dakyah-dakyah UMNO + BN.
Gula-gula UMNO + BN sudah tidak berkesan lagi pada tarikh keramat yang menjadi mimpi ngeri buat kaum kerabat mereka. Kuasa rakyat lima tahun sekali itu maha hebat dan lebih dahsyat daripada tsunami yang melanda dunia. Rakyat inginkan sebuah kerajaan yang lebih telus dan adil dan bukannya kerajaan yang hanya mahukan kemajuan dan memenuhkan kantong anak bini dan kroni ini.
Selepas peristiwa 8 Mac itu, kita lihat berlakulah siri-siri pembalasan dendam terhadap rakyat oleh puak-puak UMNO + BN ini. Berlakunya diskriminasi dan penindasan yang terancang oleh kerajaan pusat terhadap kerajaan negeri. Berlakunya provokasi sehinggalah rampasan kuasa yang berlaku di negeri ini.
Dengan bangga Tok-Tok menteri UMNO + BN melaung-laungkan di media-media arus perdana bahawasanya rakyat telah memberi mandat dan kepercayaan kepada mereka untuk memerintah semula. Meraka juga berjanji akan membaiki segala kelemahan-kelemahan dan ketidakpedulian mereka selama ini.
Dengan muka tak malunya mereka mengatakan rakyat yang mahukan UMNO + BN semula. Dengan rakusnya mereka merampas hak rakyat majoriti yang inginkan perubahan. Adakah mereka meminta izin daripada rakyat? Adakah UMNO + BN menjaga hati dan perasaan rakyat? Hak rakyat mereka rampas sewenang-wenangnya tanpa mempedulikan perasaan dan hati rakyat majoriti. Adakah ini dikatakan ingin membaiki segala kelemahan-kelemahan dan ketidakpedulian mereka selama ini. ReLevankah UMNO + BN ?
Sedarlah wahai TOK- Tok Menteri, rakyat majoriti masih belum mahukan anda. Yang mahukan anda hanyalah ADUN-ADUN yang PEMBELOT. PEMBELOT kepada kerajaan yang sah disis undang-undang. Kerajaan yang dipilih oleh rakyat majoriti. PEMBELOT inilah yang ingin kembali kepangkuan anda, sedangkan rakyat majoriti tidak pernah ingin kembali kepada anda. PERlu lah diingat negeri ini bukan negeri UMNO + BN ini negeri rakyat.
PEMBELOT ini bukan sahaja kepada parti bahkan kepada Negeri, Agama dan Bangsa. Jikalau ditakdirkan PEMBELOT-PEMBELOT ini menjadi Menteri Perdana, musnahlah negara yang tercinta ini seperti mana musnahnya negeri yang tercinta ini di tangan mereka.
Jika direnungkan kejatuhan Kesultanan Melaka
Jika dilihat jatuhnya Rejim Saddam Hussin di IRAQ
Jika dilihat tumbangnya Empayar UTHmaniah di Turki
Jika diamati musnahnya Dinasti MING, HAN, Qing di China
Dalang dan watak utamanya adalah SI PEMBELOT!!!!!!!!!!
PEMBELOT inikah yang dianggap wira oleh UMNO + BN, PEMBELOT inikah yang dianggap pembela rakyat. SI PEMBELOT inikah juga dianggap penyelamat Survival politik UMNO + BN.
Dengan Bangganya Pengerusi BN Negeri berkata, kita telah ada lebih majoriti DUN di Perak untuk membentuk kerajaan baru disini. Sedarlah wahai UMNO +BN, PEMBELOT ini tidak akan puas selagi nyawa masih dibadan. PEMBELOT-PEMBELOT ini mungkin akan BELOT kembali seperti PEMBELOT si BOTA.
Ingatlah PEMBELOT akan BELOT semula, oleh itu berhati-hatilah dengan si PEMBELOT.

Relevankah UMNO + BN mengambil si PEMBELOT
Renungkanlah.

1 ulasan:

Jiwang Blues @ JB berkata...

relevan la. awat hang ni teruk sangat. kalau tak relevan cam ne dia nak perintah negara.